måndag 25 juni 2012

Lägga ner skiten...

Allvarligt så funderar jag på att lägga ner skiten... Jag menar lägga ner tron på att människan i grund och botten är god och vill väl. Neeeeeeeeeeeeeeeeeej Människan är ond och elak... Född elak, på allt och alla. Jag känner mig inte ond och är inte guds bästa heller som det heter, men frågan om nån annan är bättre far som en blixt genom mitt huvud och svaret blir tveklöst nej, det är inte det... Gnälla på folks fel och brister, om det bara vore det... Det är ju fäen fel på allt, även om det handla om något bra och positivt... Jag har grunnat på det länge om jag bott inne i stan för länge, så belene ha jidd mae se.. Ja fäen veit om int je ha fått nån jädra bakvänd lappsjuka. Det är missunnsamhet och jäkelskap överallt i egentligen bara bagateller och småsaker, när det ute i världen är verklig kris hos människor. Krig, våld och terror, svält, ebola och andra farsoter som drabbar människor i världen utanför. Så sitter vi här hemma och gnäller om det är alliansen eller rödgrönt som gör och gjort fel i det ena än det andra, plus all skit som bara måste läggas på andra. Att vi  orkar med allt sånt och samtidigt hålla rätt på oss själva... Nä just ja, det va ju det som inte görs! Folk där hemma har plockat ner speglarna så ingen ser sig själv hur man själv bär sig åt längre. Fast i och för sig, så har ju nån annan redan en bild över det i alla fall, så den spegeln är tydligen ute nu. Och sen förväntar sig folk ofta medhåll i sina påståenden?! Jamen förfaan ge er!!! Det spys sån galla på andra så hälften vore nog... Att känna för andra, empati, sympati och medmänsklighet är en bristvara och svår att uppbringa. Så jag funderar på att lägga ner helt. Eller så är det så enkelt att jag är inne i något själv och måste spy ut det... Eller ?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar