fredag 15 juli 2011

Cykla är farligt!

Cykla är förenat med livsfara, det fick jag uppleva i dag på väg till jobbet. Jag kom cyklandes på Frösö sidan. Trampade på som vanligt, tills jag var vid rastplatsen, Vallaleden. Jag hade väl käften öppen som vanligt, eftersom flåset inte är det bästa och jag hade väl munnen öppen. Då jag plötsligt får en humla i munnen och det brände till. Jag svalde inte den stackarn utan hann spottade ut den rätt omgående. Underläppen svällde upp och tungan domnade av ett tag, men tänk om jag svalt den! Det känns på tungan lite nu också. Och vilken chock för humlan, hamna i en käft så där och bli utspottad. Den undrade nog vad det var som hände. Så cykla kan vara skadligt för hälsan, det är ju uppenbart så här efteråt.

3 kommentarer:

  1. Jag har svalt värre saker i mina dar ;)

    SvaraRadera
  2. Jag provar oxå att kommentera !

    SvaraRadera
  3. testar att kommentera o så här långt känns det ok :)
    gunsan

    SvaraRadera