onsdag 17 augusti 2011

Avsluta och börja något nytt

Jag står inför mitt sista pass på en arbetsplats som jag varit på i snart två år. Jag har trivts bra där och kommer att sakna både boende och personal. Men nu är det så att det blåser nya tider och det är dags att röra på mig igen. Har vi generellt blivit oroligare i själen än förr? Jag menar, förr så stannade folk kvar 25-30 kanske 40 år på samma arbetsplats och var aldrig på någon annan arbetsplats. Är det en oro som gör att vi flyttar runt på olika ställen idag? Söker vi efter något? Alla vill ha ett jobb, sen vill man nånstans förverkliga en karriär inom något man drömt om som yngre. Sen är det så att tidsbegränsade och projektanställningar är vanligare idag, plus den höga arbetslöshet som finns idag. Jag själv byter för att jag vill jobba mindre och gå ner i tid, 70% blir det nu sen. Det blir inga helger i stort sätt och det är mitt skäl till att jag byter. Så jag avslutar och börjar på något annat och framtiden får visa om det blev bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar