måndag 25 juli 2011

Godagens kära vännerrrrr!

Så har jag då lite semester igen. :o) Skönt!..... Rötmånaden är nu i full gång och det är några omkring mig som känner av den lite mer än andra.... Yran och nattvandring bland annat, på agendan under denna vecka. En bra vecka ser det ut att bli.....Men det försvinner snabbt i den stora sorg som drabbat Norge och den ondska som bubblat upp i vår närhet. Det är som om mänskligheten ruskats om ordentligt den senaste tiden. Det  fruktansvärda och tragiska som hänt i Norge, känns fortfarande overkligt!. Men det har hänt!.... Och mina tankar går naturligtvis till de anhöriga och vänner, ja till alla människor som drabbats av det..... Jag tänker på dom som överlevt det hemska och som ska leva vidare med allt det som hänt, familjer som splittrats av en mans ondska och hat till människor...... Jag säger det igen, för de döda och saknade - Må deras själar se ljuset i tunneln och hitta hem...... Det Norska folket, Ja vi alla egentligen, med-mänsklighet och demokrati har fått känna på motstånd, blivit ifrågasatt ordentligt på ett sätt som saknar motstycke här i norden på mycket länge! Men om sanningen ska fram och som jag ser det, så pågår denna ondska dagligen i nån form och på nån plats nånstans runt jorden. Men vi är ser det inte alltid, för att det händer så långt långt där borta och inte här, nära oss..... för än nu! Jag känner med de medmänniskor som drabbats av sorg och hoppas att något gott kommer ur och bortom det här, hur nu det kommer att se ut?!...... Men jag tror på kärlek och medmänsklighet hos oss, de flesta människor i alla fall, och om det så är det lilla vi gör för varandra i omtanke för att vi bryr oss om, så är det det måste vinna! Annars dör vi......... Må våra barn alltid få uppleva och känna kärlek och tillit till livet som kommer av den......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar