måndag 18 juli 2011

Gonatt Kära vännerrrrr, eller vad heter det?

Ja eller heter det gonatt när man hälsar mitt i natten. I vilket fall som helst så är det en hälsning från mig mitt i natten. Nu är bloggandet i gång :) Kul och spännande är det. Något som jag kommer att ta upp i min blogg som jag delvis gjort på Facebook också, lite sporadiskt bara, är relationer! och då tänker jag då närmast far och son relationer eftersom jag har fyra söner själv och det har väl inte alltid varit den sunda relation alla gånger heller som man skulle vilja ha haft ha när mina söner var små. Men även alla andra relationer vi har under ett helt liv vill jag också gå in på lite närmare här. I nästa inlägg tänker jag gå in mer på min bakgrund, att det blev som det blev och hur sårbara vi är när vi är små.... Men je kom å ta möché på jamska å! ske du si framjönt her, men int just om relationan hella, men i allht äne! Svenska: Men jag kommer att ta mycket på jämtska också! ska du se framöver här, men inte  om relationsbiten heller, men i allt annat! Varför är det så viktigt med jamska?! Jo för att få in det inhämska språket i vardagen igen, det håller på att försvinna helt om vi inte gör något åt det. Filosofera kommer jag att göra här också, om allt möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar