söndag 17 juli 2011

Den totala tystnaden.

Jag och min kära fru bor i en trea mitt i stan och överlag så går det väl, men jag har ett stort behov av att vara där det är tyst och lugnt ibland. Och då menar jag tyst, tyst så att de ända ljud som hörs andningen, hjärtslagen och tinnitus, pipet i öronen. Var finns såna platser? Jo i skogen och fram för allt ute på en myr vid en skogskant, där är det total tystnad inget annat hörs, förutom möjligtvis då nån skrämd fågel eller något djur långt där borta. Tystnaden och ensamheten är så påtaglig att den blir magisk på något sätt att tiden verkar stå stilla och det susar i huvudet som brisen över myren, då är jag fri. Jag och universum tillsammans, med allt vad det innebär för mig. Att veta att tystnaden finns kanske ett par mil bort. Det är andligt så det förslår och då kan jag ladda om batterierna och återvända in till civilisationen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar