torsdag 5 januari 2012

Snön faller och vi med den

Apropå snö så kom jag att tänka på all den önskan om snö i slutet av november-dock inte från mig! då det var snöfritt i stort sett hela länet. Nu en vecka in på det nya året måste väl alla dom som bad om snö, fått så det räcker och blir över. En sak som jag förbryllar mig över är varför jag inte gillar snö längre. Jag har ju gjort det förr! Kan bero på att jag bor mitt inne i stan och inte uppskattar den som när mae bodd på laennan (på vischan) utanför stan. Det råder nu mer snökaos i stan på vissa ställen, så då måste väl 40 centimeter snö ha uppfyllt önskan om snö, tycker jag i alla fall! Så alla ni som bad om snö SLUTA!!! det räcker nu. Men i och för sig, om tre och en halv månad så tinar den väl bort av sig själv och blir vatten.

1 kommentar:

  1. Mycket snö är det.....jag tycker oxå att det räcker nu!

    SvaraRadera